onsdag 29 september 2010

Tjoo!

Vi var ju på vårt efterlängtade Ultraljud igår.. =)
Hmm fick en idiot doktor! Vi sa att vi jätte gärna ville veta vad det är för kön,.
- det tycker inte jag man ska ta reda på innan så det tänker jag inte lägga tid på, sa han...
Gha vad sur jag blev.. Han ska göra sitt jobb och skita i sina privat principer!!

Men allt var som det skulle, hjärtat hade alla grejer där klaffar och kammare o allt vad de hette.. I hjärnan var också allt som de skulle.. Detta var ju vårat rutin Ultraljud som man ska göra i v 18-20.. Men vi fick inte veta nått av rutin grejorna igår, inte vad den väger eller nått.. Han sa ju att vi fick all den infon sist..
Men då hade vi ju inte gått tillräkligt många veckor.. Är inte det lite fel..
Jag kolla upp på internet igår när jag kom hem och enligt lag har vi rätt att få allt på papper som kommer fram under ett ultraljudet!  Var jätte sur hela kvällen igår!
Jag ska tillbaka till vår barnmorska nästa tisdag och då ska jag ta upp det med hon o höra vad hon säger..

Det är skönt för ryggen att inte jobba så långa dagar nu.. Från nästa vecka får de en vikarie för mig som ska jobba lunchen. Hon ska testa en månad sen kanske hon ska ta över det och driva det själv.. hmm jag har ju kontrakt till sista december så vet inte om jag blir arbetslös från 1 nov eller vad som händer och vet inte hur de blir med sjukskrivningen heller..

Nu har jag nyss diskat här hemma o ska gå o slänga soppor och panta flaskor sen förbi posten o ta ut paket.. Sen laga lite middag.. Idag får de bli kassler sallad.. 

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar