torsdag 14 april 2011

Idag har jag varit nere på stan med Ludvig  första gången jag åkte buss med barnvagnen, hihi det gick jätte smidigt o bra!
Var till torget och handla färsk fisk från fiskbilen och massa frukt och grönt, sen var jag in i några klädbutiker och kolla om jag hitta nått men blev bara lite små grejer till Ludde =).

Åkte främst ner för att jag skulle in på arbetsförmedlingen, Jag har varit registrerad där sen jag sluta på de förra jobbet men har varit registrerad som arbetslös men inte kan ta jobb eftersom jag varit mamma ledig. Nu har de gjort om så de står jag kan ta jobb eftersom Micke är pappa ledig 3 dagar i veckan (lör,sön,mån) Så de dagarna ska jag stämpla och få A-kassa är tanken.. Några tusen extra i månaden tackar jag inte nej till.. =) Nackdelen är ju att om jag får jobb så måste jag ju ta de.. Men lär inte få nått enda.. Är jätte brist på jobb just nu! Även i Restaurang branchen!

Nu ska jag laga middag! Färsk lax med räksås!
Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar