söndag 26 augusti 2012


Har bakat ett jätte gott bröd idag. Blev en nyttig råglimpa med tranbär och pumpakärnor..



Recept:
3 dl rågflingor
7 dl rågmjöl
3 tsk bikarbonat
1 tsk salt
3 dl torkade tranbär
1 dl pumpakärnor (eller nötter)
5 dl filmjöl

- Sätt på ugnen på 175 grader, smöra och mjöla en avlång bakform.
- Blanda först alla torra ingredienser, blanda sen ner bär och kärnor/nötter,
- Rör ner filmjölken till allt blir väl blandet.
- Lägg i smeten i formen och se till att det är jämt.
- Grädda längst ner i ca 70 min.

Tjing

3 kommentarer:

  1. Hej där!

    Har läst din blogg, superfin! Jag undrar om du skulle vilja hjälpa mig lite till en artikel i Vi Föräldrar. Där ska jag skriva om roliga föräldraminnen som man kan skratta åt och känna igen sig i – lite dråpligt och kul. Tänkte att några läsare med barn under 2 år ska få dela med sig av sina minnen. Mitt eget är till exempel när jag råkade dra av vår då 1,5-årige sons bajsblöja i vår kompis lånade dyra bil och det blev bajs i hela baksätet. Lite sånt. Vill du vara med – har du något sådant att bjuda på? Och - har du kompisar som du tror skulle vilja vara med som du kan sprida frågan till? Vore sååå snällt. :-] Skulle behöva göra enkäten inom en vecka, och det blir bild också.

    Tusen tack på förhand
    Caroline Engvall
    Skribent/Vi Föräldrar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det är jag gärna med på! Såg ditt medelande lite sent bara, är det fortfarande aktuellt?
      Hälsningar, Elina =)

      Radera