söndag 28 mars 2010

Gröna fingrar

Tjoho!!

Har kommit på att jag har väldigt grön fingrar! Antar att jag har fått det efter min kära pappa! Trots gårdagens regn tog vi oss ut och handlade loss i blomsterbutiken.. 2 balkonglådor/blommlådor, flera krukor, jord, frön, spadar och självklart blommor!

Städade undan från balkongnen och planterade ner alla blommor och frön.. Hihi vårt fönster ser ut som ett litet min växthus, har planterat; persilja, basilika, gräslök, dill, blad sallad, krasse och sommar blommor, får se om det kommer upp nått från fröna! =)

I blomsterlådorna sitter det ett gäng med pangseer och jag hoppas verkligen att de växer till sig lite för nu ser det väldigt konstigt ut, (men enligt pappa så ska de gör det)
Plantarede även ner lite gräs.. eller jag tog en kruka och satte ner i en annan kruka. Kan man kalla det att plantera?!
Det enda som fattas till balkongnen nu är nya utemöbler och lite sol! =)

Vi ligger fortfarande i sängen och slöar eller M sover och snarkar! Vi kom inte i säng så tidigt som vi hade planerat igår, hamna framför en skum film...
Men nu ska jag ta o väcka han så de händer nått här idag.. Kan inte ligga o sova när klockan snart är 14.... Dags för frulle/lunch..

Laddar upp kort på vår lilla ballkong när blommosrna börjar ta sig lite mer!

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar